Mindfulness - trening redukcji stresu 

Mindfulness

 

Prowadzący:
Ewa Orłowska

 

Mindfulness - to sztuka zwracania uwagi na nasze doświadczenia wtedy, gdy je przeżywamy, chwila po chwili, bez uprzedzeń, z ciekawością i akceptacją. Przeciwieństwem jest zamartwianie się tym, co się zdarzyło lub może się zdarzyć w przyszłości. Mindfulness uczy, jak umiejętnie odpowiadać na to, co się dzieje w danej chwili, bez względu na to, czy postrzegamy to jako pozytywne lub negatywne. Badania naukowe z wykorzystywaniem skanerów mózgu wykazują, iż konsekwentne praktykowanie Mindfulness wpływa na strukturę mózgu. Doskonali jakość naszych myśli, odczuć oraz empatię.

Jakie znaczenie ma Mindfulness?

Wykazano, że w przypadku dorosłych Mindfulness poprawia zdrowie i samopoczucie. Osoby w różnym wieku, które przystąpiły do kursu, mówią, iż poprawił on ich umiejętności skutecznego uczenia się, myślenia, działania oraz odczuwania. Mindfulness obniża poziom lęku.

Jak wygląda trening Mindfulness?
Mindfulness'u trzeba uczyć się w praktyce, poprzez doświadczanie. W miarę nauki uczeń/ uczennica staje się coraz bardziej skupiony/a na tym wszystkim, co się faktycznie dzieje wokół. Zwraca uwagę na swój oddech, na odczucia cielesne, na myśli, a także na codzienne czynności (takie jak spacer czy jedzenie).


Trening przeznaczony jest dla młodzieży i osób dorosłych